Δευτέρα, 9 Μαρτίου 2015

2.200 τα κενά εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - 235 οι διαθέσιμες πιστώσεις

Του Γιάννη Λιναρδάκη*
Με βάση τα στοιχεία των αρμοδίων υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, το σύνολο των κενών εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευση υπολογίζονται περίπου σε 2.200. Οι διαθέσιμες πιστώσεις για την κάλυψη των παραπάνω κενών αλλά και των κενών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι 45 από τον Kρατικό προϋπολογισμό και 190 από το ΕΣΠΑ. Οι 190 πιστώσεις ΕΣΠΑ μπορούν να διατεθούν για προσλήψεις αναπληρωτών σε συγκεκριμένες περιοχές που προς το παρόν δεν παρουσιάζουν κενά!
Έχοντας υπόψη τα παραπάνω στοιχεία, είναι εύλογο πως το Δελτίο Τύπου του Υπουργείου (Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.) που εκδόθηκε στις 02/03/2015 σχετικά με προσλήψεις αναπληρωτών :

(α) Η πρόσληψη 210 αναπληρωτών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

(β) Η πρόσληψη 276 αναπληρωτών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Σύνολο, τετρακόσιες ογδόντα έξι (486) προσλήψεις.

Επίσης το Yπουργείο:

(α) Προβαίνει άμεσα στην πρόσληψη 195 αναπληρωτών διαφόρων ειδικοτήτων.

(β) Προωθεί προς υπογραφή για την πρόσληψη 500 εκπαιδευτικών για την  πρόσθετη διδακτική στήριξη στα ΕΠΑΛ, μάλλον δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Σημασία έχει πως βρισκόμαστε στις αρχές Μαρτίου και πολλά σχολεία δεν διαθέτουν το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό. Υπάρχουν τάξεις χωρίς δασκάλους!!!! Eκτός κι αν και η σημερινή Πολιτική Ηγεσία πιστεύει πως σχολεία και θεσμοί μπορούν να λειτουργούν χωρίς εκπαιδευτικούς.

Επειδή το πρόβλημα των κενών δεν επιλύεται με «λόγια κι ευχολόγια», η Πολιτική Ηγεσία οφείλει να διασφαλίσει τις απαραίτητες πιστώσεις για την κάλυψη όλων των κενών και να ξεκαθαρίσει το θέμα της διαδικασίας πρόσληψης μόνιμων εκπαιδευτικών, γιατί οι δηλώσεις της έχουν δημιουργήσει σύγχυση και προβληματισμό στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Ιωάννης Κ. Λιναρδάκης,Υπεύθυνος Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων,
Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς,
Αν. Αιρετός ΠΥΣΔΕ Κιλκίς, Γενικός Γραμματέας Δ.Α.Κ.Ε. Δ.Ε. Κιλκίς,
Μ.Sc., Σχολική Ψυχολογία – Διαχείριση Κρίσεων στην Εκπαίδευση,
Μ.Sc., Διοίκηση των Σχολικών Μονάδων – MUNDIS.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου