Act Business Center

Act Business Center

Τρίτη 5 Αυγούστου 2014

Η ταινία Bananas του Γούντι Άλεν στον θερινό κινηματογράφο Κιλκίς

Την ταινία Bananas του Γούντι Άλεν παρουσιάζει ο θερινός κινηματογράφος “Δημήτρης Ζωηρός” την Τετάρτη 6 Αυγούστου στις 9.30 το βράδυ. Μια ιδιοφυής παρωδία εφ’ όλης της ύλης, από τις σχέσεις ως τη δικτατορία, οι Μπανάνες γυρίστηκαν στο Πουέρτο Ρίκο και στη Νέα Υόρκη. Το ευρύ και γρήγορο χιούμορ της ταινίας και το μπαράζ των έξυπνων αστείων καθιέρωσαν τον Γούντι Άλεν ως ασυγκράτητο δημιουργό.

Παρόλο που είναι διάσημος ως κωμικός, ο Γούντι Άλεν δηλώνει ότι αγαπά περισσότερο το δράμα (αγαπημένος του σκηνοθέτης ο Ίγκμαρ Μπέργκμαν) και σ’ αυτό το είδος προσανατολίζεται πιο πολύ τα τελευταία χρόνια. Αποδίδει μεγάλο μέρος της έμπνευσής του στη λογοτεχνία, τη φιλοσοφία, τον Ευρωπαϊκό κινηματογράφο και κυρίως στην πόλη της Νέας Υόρκης, όπου γεννήθηκε κι έχει περάσει όλη του τη ζωή. 

Στην πραγματικότητα, η κινηματογραφική του περσόνα αποτελεί την ενσάρκωση ενός Εβραίου διανοούμενου της Νέας Υόρκης: νευρωτικός κι εγωκεντρικός, κοσμοπολίτης και ταυτόχρονα ανασφαλής, με αυτοσαρκαστική αίσθηση του χιούμορ. Τις τελευταίες ταινίες του, τις σκηνοθετεί σε Ευρωπαϊκές χώρες. Με πάνω από 20 υποψηφιότητες για Όσκαρ και 5 χρυσά αγαλματίδια στο ενεργητικό του (με τις ταινίες «Νευρικός Εραστής» και «Η Χάνα και οι Αδελφές της»), καθώς κι εννιά χρυσές σφαίρες, ο Άλεν θεωρείται ένας από τους κορυφαίους δημιουργούς του παγκόσμιου κινηματογράφου.

Από τις πρώτες ταινίες του δαιμόνιου Woody Allen ετούτη εδώ. Μια ανεξέλεγκτη πολιτική και κοινωνική σάτιρα στο πιο "βέβηλο" ύφος του σπουδαίου κωμικού. Πως να μην την λατρέψουμε; Το Bananas παρακολουθώντας τον κεντρικό ήρωα, που υποδύεται ο απίστευτος Woody Allen, θα ξεστομίσει μια ξεκαρδιστική σάτιρα ποικίλης ύλης. Τα ανύπαρκτα όρια μεταξύ δικτατορίας και δημοκρατίας, φασισμού και κομουνισμού, καθώς οι άνθρωποι έχουν πάντοτε τις ίδιες αρπακτικές βλέψεις για εξουσία. 

Η περιγραφή μιας βιομηχανικής επανάστασης των υλικών αγαθών που λανσάρει και πλασάρει οποιοδήποτε τραγελαφικό και άχρηστο προϊόν. Οι άνθρωποι αδύναμοι και ασθενείς που υπόκεινται οποιαδήποτε ταπείνωση χρυσώνοντας τα πάθη τους. Η εμπορευματοποίηση της εκκλησίας. Η αερολογία των ηδονιζόμενων ΜΜΕ που ανεξέλεγκτα χώνονται παντού. Οι φαιδρές φαντασιώσεις. Όλα αυτά είναι μόνο λίγα απ` τα κακώς κείμενα της ανθρωπότητας που θίγονται εδώ.

Αυτήν την ποικιλόμορφη σάτιρα λοιπόν, θα περατώσει ο Woody Allen παρουσιάζοντας την προσωπική οδύσσεια του κεντρικού ήρωα Fielding Mellish. Ενός Αμερικάνου μικροαστού που για τα τερτίπια μιας όμορφης ακτιβίστριας διατίθεται να αλλάζει ταυτότητες σαν τον χαμαιλέοντα δίχως ίχνος αξιοπρέπειας. Η σχέση τους έρχεται σε ένα τέλμα. 

Ο Fielding μετακομίζει στο δικτατορικό Σαν Μάρκος(αγαπημένος τόπος της ακτιβίστριας πρώην φίλης του), όπου έπειτα από ποικίλες ξεκαρδιστικές περιπέτειες στέφεται πρόεδρος της αντιεξουσιαστικής κίνησης, η οποία όμως αποκτά την εξουσία! Ω, αντίφαση! Ο Fielding, ως πρόεδρος του Σαν Μάρκος πλέον, γυρνάει στην Αμερική για διάφορες οικονομικές διαπραγματεύσεις. Μόνο που η διπλή ταυτότητα του τον βάζει στόχαστρο της Αμερικανικής παντοκρατορίας που ελέγχει όλο τον κόσμο. 

Παρ` όλα ταύτα, ο ήρωας στην επιστροφή του θα κερδίσει την αγάπη της καλής του, που έχει αποπλανηθεί από τον πολιτικό ακτιβισμό του. Η σχέση τους θα επισφραγιστεί από έναν ερωτικό γύρο.... πυγμαχίας που μεταδίδεται πανεθνικά από τους παρουσιαστές-γελωτοποιούς των ΜΜΕ της χώρας.


ΣΗΜΕΙΩΣΗ
Οι προγραμματισμένες για τις 7, 8 και 9 Αυγούστου ταινίες “Ο πίνακας” ( Le tableau) του Jean-Francois Languionie και “Από νωρίς το πρωί” (De bon matin),2011 δεν θα προβληθούν για τεχνικούς λόγους.

Αν αυτών όμως θα προβληθεί στις 7 και 8 Αυγούστου “ Ο μεγάλος δικτάτωρ” με τον Τσάρλι Τσάπλιν και στις 9 Αυγούστου το ντοκιμαντέρ του Γιώργου Αυγερόπουλου “ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΖΩΗ” που εξαιτίας των καιρικών συνθηκών δεν κατέστη δυνατό να προβληθούν στις αρχικώς προγραμματισθείσες ημερομηνίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.