Act Business Center

Act Business Center

Σάββατο 15 Ιουλίου 2017

Νέος υπερσύγχρονος αερολιμένας στο Κιλκίς

Σάτιρα επιστημονικής φαντασίας
Πρώτη δημοσίευση: Γνώμη 21 Φεβρουαρίου 2013
Γράφει ο Πάνος Μαύρος
Κλείνει οριστικά σε 2 χρόνια το Αεροδρόμιο «Μακεδονία». Ξεκινούν άμεσα οι εργασίες για την κατασκευή του νέου υπερσύγχρονου αερολιμένα στην πεδιάδα του Κιλκίς! Η παράδοση και έναρξη λειτουργίας αναμένεται στις 30 Δεκεμβρίου του 2088 μΧ …. 


Πάντα μας εξέπληττε η ακρίβεια και αξιοπιστία των λόγων και υποσχέσεων, των πολιτικών μας. Όταν η επίτροπος Μεταφορών Νοτιoανατολικής Ευρώπης (Ελλάδα, Τουρκία, Ισραήλ…) ανακοίνωσε μέχρι και τη συγκεκριμένη ημέρα παράδοσης του έργου, κόντεψαν οι δημοσιογράφοι να πέσουν κάτω από τα γέλια. 


Διότι από τις αρχές του 20ου αιώνα, άκουγαν μεγαλεπήβολα σχέδια για σημαντικά έργα ανάπτυξης, έβλεπαν μακέτες… αλλά μόνο μακέτες.. Λαλίστατοι, βολεμένοι, καλοπληρωμένοι πολιτικοί, με παχιά λόγια παραμύθιαζαν τον κοσμάκη.. Ειδικά οι καημένοι οι Θεσσαλονικείς ήταν λύπηση, με τη γαϊδουρινή υπομονή που έκαναν τόσα χρόνια: «Θα σας κάνουμε υποθαλάσσιες, μετρό, αεροδρόμια, και πολλά άλλα» τους έλεγαν.. 


Που να το πεις σήμερα το 2080 μΧ και να σε πιστέψουν; Το λέγαμε για πλάκα το 2.013 και μας «κρεμούσαν κουδούνια». Να γίνει το νέο υπερσύγχρονο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης στο Κιλκίς; Υπερβολικό, εξωπραγματικό, πέρα από κάθε φαντασία.

Κι όμως τα «αλάνια» οι Κιλκισιώτες τους τρέλαναν όλους. Με μεθοδικές κινήσεις, επιχειρήματα, παροχές, διευκολύνσεις, και ότι άλλο ήταν απαραίτητο, έκαναν την κίνηση «ματ», και έστειλαν τους Θεσσαλονικείς «αδιάβαστους», να μένουν με τις μακέτες... 
Έφταιγαν κι αυτοί βέβαια. Όλο γκρίνια και μουρμούρα: « Όχι δεν θέλουμε το ραντάρ ILS πάνω από τα κεφάλια μας, τα αεροπλάνα κάνουν θόρυβο, η περιοχή της Θέρμης είναι πήχτρα και «φορτωμένη» οικιστικά, το περιβάλλον μολύνεται, κτλ κτλ». 

Δεν είχαν βέβαια άδικο. Το παλιό αεροδρόμιο στη Θέρμη ήταν ήδη ξεπερασμένο. Μικρό, παλιό, με ομίχλες, σχεδόν μέσα στην πόλη, σε μια όντως επιβαρυμένη αστικά περιοχή. Παρά τις προσπάθειες αναβάθμισής του τόσο κτιριακά, όσο και στην επέκταση του αεροδιαδρόμου για υπερατλαντικές πτήσεις, πάλι ήταν «λίγο» για τις σύγχρονες απαιτήσεις των καιρών. 


Οι γνώστες ήξεραν, ότι υπήρχαν μελέτες πριν 100 περίπου χρόνια (1975-1980) για γίνει το νέο αεροδρόμιο στην πεδιάδα της Χαλάστρας. Κομβικό γεωγραφικά σημείο, και απόλυτο επίπεδο. Το μειονέκτημα τότε; Το γνωστό Ελληνικό: Μικροκομματικά και τοπικιστικά συμφέροντα, ενστάσεις, αντιδικίες, δικαστήρια, προσφυγές, πανάκριβη γη, κτλ. «Τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα..» Αυτή ήταν δυστυχώς η Ελλάδα τόσα χρόνια… 
Αλλά οι «γάτες» οι Κιλκισιώτες περίμεναν στη γωνία... Την ώρα που «τρωγόταν» οι Θεσσαλονικείς μεταξύ τους, «έριξαν στο τραπέζι» συγκεκριμένες προτάσεις, για να γίνει στην πεδιάδα μεταξύ του «τριγώνου» των χωριών Καμπάνη, Πεδινό, Γαλλικός.


Ανέφικτο και εκτός πραγματικότητας; Για να δούμε.. 


Η Θεσσαλονίκη κυριολεκτικά δίπλα, μόλις 20 χλμ. Η μετάβαση από δύο κατευθύνσεις. Η πρώτη από Δερβένι με έτοιμη την Εγνατία και τους κάθετους δρόμους της, και η άλλη από δυτική Θεσσαλονίκη στην ανακατασκευασμένη Π.Ε.Ο. Κιλκίς-Θεσσαλονίκης, μέσω Διαβατών.



Άρα; Πανεύκολη και γρήγορη πρόσβαση που εξυπηρετούσε και τις δυο πλευρές της Θεσσαλονίκης. Σιδηροδρομικό δίκτυο ΕΤΟΙΜΟ, που περνάει ακριβώς κάτω από το νέο αεροδρόμιο (φτιάχτηκε το 2050 μΧ..) Τότε το 2008 το τραίνο ήταν αργό και έκανε Θεσσαλονίκη-Γαλλικός 20΄. Τώρα με τον σύγχρονο προαστιακό είσαι σε 8΄ στο αεροδρόμιο… 

Γη επίπεδη, πολλά σιτάρια, και καθόλου δέντρα για κόψιμο, και φυσικά μια περιοχή με ελάχιστα κτίρια. Αποτέλεσμα; Λιγότερα έξοδα για αναπλάσεις του εδάφους, αποζημιώσεις στις απαλλοτριώσεις κτλ. Ομίχλη ανύπαρκτη.

Γεωγραφικά ήμασταν το καλύτερο σημείο διότι εξυπηρετούσαμε όλα τα οδικά δίκτυα. Ο δρόμος των Ευζώνων για Σερβία δίπλα. Τι ίδιο και η Εγνατία για Προμαχώνα, Ανατολική και Δυτική Μακεδονία και Θράκη, αλλά και προς νότια. Ήταν κυριολεκτικά το σταυροδρόμι όλων των σημαντικών οδικών αξόνων. 

Πείστηκαν όλοι οι τους ντόπιοι εμπλεκόμενοι, να μην αρχίσουν τις ενστάσεις, τις διαμαρτυρίες και οτιδήποτε άλλο θα δυσχέραινε την πορεία επιλογής αυτού του χώρου. Ήμασταν στον «πάτο» από θέμα θέσεων εργασίας και ανάπτυξης. Θα διάλεγαν: Ή μαρασμό και οι νέοι μετανάστες στη Βουλγαρία (βρε πως αλλάζουν οι καιροί), ή αποδοχή αυτής της προσπάθειας για ένα καλύτερο μέλλον.

Κάτι θεωρίες περί καταστροφής περιβάλλοντος, θορύβου, επιβάρυνσης της περιοχής κτλ ήταν, ή εκ του πονηρού, ή από αφέλεια για έναν «αγγελικά πλασμένο κόσμο». Το περιβάλλον το είχαμε ΗΔΗ ΣΚΟΤΩΣΕΙ ΕΜΕΙΣ στην καθημερινότητά μας. Ο καθένας μας με τον τρόπο του.. Οι σόμπες μας ήδη έκαιγαν από πλαστικές παντόφλες, μέχρι βερνικωμένα κόντρα πλακέ, και τα ΙΧ μας «ξερνούσαν» άφθονο καυσαέριο.. Δεν περιμέναμε το νέο αεροδρόμιο για να «ανακαλύψουμε την Αμερική…» 

Ο άσσος στο μανίκι μας όμως, ήταν το θέμα ΚΟΣΤΟΣ κατασκευής. Εκεί ήταν όλο το ζουμί. Οι μεγαλοεργολάβοι (ντόπιοι και ξένοι) είχαν καλομάθει τόσα χρόνια. Έργα που κόστιζαν Χ ευρώ, τα χρυσοπλήρωνε ο κοσμάκης και το κράτος επιπλέον, πολλαπλάσια …

Προτείναμε, η παροχή της γης μας να είναι σε τιμή πραγματικά ανταγωνιστική. Σχεδόν τζάμπα δηλαδή. Το σιτάρι τι είχε να δώσει πλέον; Τις τελειωμένες επιδοτήσεις, ή τη γελοία τιμή πώλησης του σιταριού;

Επιπλέον είχαμε δίπλα τη βιομηχανική περιοχή Σταυροχωρίου, όπου οι εταιρίες μας θα μπορούσαν να συμβάλλουν ιδιαίτερα οικονομικά στην κατασκευή του αεροδρομίου. Μη λέμε πάλι ονόματα (προκατασκευές, αλουμίνια, ασανσέρ, κεραμοποιεία, τούβλα κτλ). Όλα τα είχαμε στο Κιλκίς. Γιατί να δώσουμε τα λεφτά αλλού; Και με πολύ χαμηλότερο κόστος..

Βάλαμε όμως έναν επιπλέον όρο. Προτεραιότητα στις προσλήψεις των ΧΙΛΙΑΔΩΝ εργαζομένων, θα έχουν οι νέοι της ευρύτερης περιοχής μας. Αυτόματα όχι μόνο θα ΜΗΔΕΝΙΣΟΥΜΕ την ανεργία, αλλά θα έρθουν και εκατοντάδες ξένοι εργαζόμενοι να ζήσουν μόνιμα στο Κιλκίς.

Μαζί με τα αεροπλάνα, θα «απογειωθεί» και το μέχρι πρότινος μικρό, ασήμαντο, απαξιωμένο Κιλκίς. Οικονομικά, κοινωνικά, πολιτιστικά, παντού. Πιλότοι και φινετσάτες αεροσυνοδοί θα δώσουν άλλο αέρα στη κοσμοπολίτικη νυχτερινή ζωή του Κιλκίς… Χαζοί είναι να μένουν στη Θεσσαλονίκη; Εδώ θα ζουν φτηνά, ανθρώπινα, σε ολοκαίνουργιες οικοδομές..

Που; Στο Κιλκίς του 2.088 μΧ. Απίστευτο; 

Εννοείται πως «το ένα φέρνει το άλλο». Η περιοχή γύρω από το αεροδρόμιο θα πάρει τρομερή αξία, διότι οι περιφερειακές εταιρείες υποστήριξης (catering, logistics, ανεφοδιασμού καυσίμων, αποθήκες, γραφεία κτλ), θα χρειαστούν τεράστιους χώρους πολλών χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων. Θα τρίβουν πάλι τα χέρια τους οι χωρικοί..


Οι ταξιτζήδες μας θα χορτάσουν «γλυκό ψωμί». Το ίδιο και όλοι οι επιχειρηματίες της πόλης, συν ξενοδοχεία, εστιατόρια, καφετέριες, προμηθευτές, οικοδομές από ενοίκια, πωλήσεις ακινήτων κτλ.

Δυστυχώς άθελά μας, δημιουργήσαμε ένα σημαντικό πρόβλημα στην αγορά της Θεσσαλονίκης. Έχουν εξαφανιστεί τα χαρτομάντιλα από τα super market της πόλης. Κλαίνε με μαύρο δάκρυ συνεχώς οι κακόμοιροι οι Θεσσαλονικείς. Τι να κάνουμε; Ας πρόσεχαν, ας μην γκρίνιαζαν, και ας έβλεπαν λίγο πιο έξω από τις παρωπίδες που τους έβαζαν τόσα χρόνια οι παραμυθάδες των ονείρων τους…

Ενώ εμείς οι Κιλκισιώτες; Πετάμεεεε….. 

4 σχόλια:

  1. 30 Δεκεμβρίου του 2088 μΧ ….

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πανο προχώρα σε θέλει όλοι η πόλη...Σε θέλουμε σαν δημοτική αρχή της πόλης μας.Θα αγωνιστούμε για ανθρώπους σαν και εσένα, είσαι το μέλλον μας, είσαι ο άνθρωπος που λείπει από την πόλη μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι ο Μαυρος θα σώσει την πόλη σίγουρα.Πότε θα γίνει αυτό είπαμε,το 2999 μ.Χ.;

      Διαγραφή
  3. Κιλκίς,ένα μίζερο και παρακμιακό χωριό της Ελλάδος,από τις τελευταίες τρύπες του ζουρνά στην Ελλάδα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.