Act Business Center

Act Business Center

Πέμπτη 28 Ιουνίου 2012

Εκδήλωση με θέμα: «Ένας αιώνας μάνατζμεντ στη βιομηχανία της Θεσσαλονίκης»

Στο πλαίσιο του εορτασμού για τα 100 χρόνια από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης, ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος και το ICBS THESSALONIKI BUSINESS COLLEGE, με την υποστήριξη του Δήμου Θεσσαλονίκης, διοργάνωσαν, την Τρίτη 26 Ιουνίου 2012, εκδήλωση με θέμα: «Ένας αιώνας μάνατζμεντ στη βιομηχανία της Θεσσαλονίκης». Σκοπός της εκδήλωσης ήταν η ανάδειξη των προσπαθειών και δράσεων μάνατζμεντ που έγιναν στη βιομηχανική κοινότητα της Θεσσαλονίκης κατά τα 100 τελευταία χρόνια, όπως τα διηγήθηκαν οι απόγονοι και οι συνεχιστές των πρωτοπόρων επιχειρηματιών, οι οποίοι έδρασαν στη Θεσσαλονίκη από τις αρχές του 20ου αιώνα.
Στην έναρξη της εκδήλωσης χαιρετισμούς απηύθυναν ο κ. Αντ. Καμάρας, εκπρόσωπος του Δημάρχου Θεσσαλονίκης, ο Πρόεδρος του ΣΒΒΕ κ. Ν. Πέντζος και ο Πρόεδρος του ICBS κ. Ρ. Τζελέπογλου. Στη συνέχεια μίλησαν οι εκπρόσωποι των παρακάτω 6 βιομηχανικών επιχειρήσεων που συνεχίζουν από τις αρχές του 20ου αιώνα έως σήμερα τη λειτουργία τους: κ. Θύμης Ευθυμιάδης για την Redestos Efthymiadis group, κ. Αθανάσιος Χατζόπουλος για την Α. Χατζόπουλος Α.Ε., κ. Τηλέμαχος Πέντζος για την ZANAE Α.Ε., κ. Αντώνης Χατζηχριστοδούλου για την ΑΦΟΙ Χαίτογλου Α.Β.Ε.Ε., κ. Άγγελος Δημητριάδης για την Ε. Τσάνταλης ΑΒΕΕ και κ. Κωνσταντίνος Μπουτάρης για την Ι. Μπουτάρη & Υιός Οινοποιητική Α.Ε. Ακολούθησε εισήγηση με τίτλο «Η βιώσιμη ανάπτυξη των επιχειρήσεων» από το Χρήστο Μαλαβάκη, Ακαδημαϊκό Διευθυντή του ΙCBS.
Οι επιχειρήσεις περιέγραψαν την περιπετειώδη πορεία τους όλα αυτά τα δύσκολα χρόνια, αναφέρθηκαν στις πρακτικές που ακολουθήθηκαν, στις αρχές και τη φιλοσοφία που επικράτησαν και τι αποτελέσματα είχαν. Ποιες ήταν επιτυχημένες και ποιες όχι. Ποιος ήταν ο ρόλος του μάνατζμεντ στην αντιμετώπιση των προβλημάτων και των προκλήσεων που εμφανίστηκαν καθ΄ όλη την περίοδο.
Τα συμπεράσματα που βγαίνουν βασίζονται στις κοινές πρακτικές, οι οποίες εμφάνιζαν περισσότερες ομοιότητες, παρά διαφορές. Μπορούν δε να συνοψιστούν στα εξής:
Πέρα από τους 3 συντελεστές της παραγωγής (που διδάσκονται στην οικονομία), είναι το μάνατζμεντ που κάνει τη διαφορά, που φέρνει το αποτέλεσμα στην επιχειρηματική δράση.
Οι πρακτικές που εφαρμόσθηκαν ήταν στην αρχή σχετικά εμπειρικές, βασισμένες κατά κύριο λόγο στα προσωπικά χαρακτηριστικά των ιδρυτών και στις, όχι και τόσο πολύπλοκες, συνθήκες της εποχής. Οι πρακτικές αυτές, ιδίως μετά από τη δεκαετία των 1960, προσέγγισαν περισσότερο το πλαίσιο που διαμορφώνεται από τη θεωρία του μάνατζμεντ. Σημαντικό ρόλο έπαιξε η πληροφορική και τα συστήματα προϋπολογισμού και έλεγχου.
Οι πολιτικές που εφαρμόστηκαν είχαν ως κοινό χαρακτηριστικό την εξωστρέφεια και τις εξαγωγές, την εστίαση στον ανθρώπινο παράγοντα, την επικοινωνία και το μάρκετινγκ, τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων παραγωγής και τις σχέσεις με τους συνεργάτες.
Τέλος, οι στρατηγικές που υιοθετήθηκαν κινήθηκαν κατά κύριο λόγο προς την υιοθέτηση διαχρονικών αξιών, τη διαμόρφωση ανθρωποκεντρικής κουλτούρας, την εξωστρέφεια, τη διαφοροποίηση του αντικειμένου εργασίας, τη διεθνή ανταγωνιστικότητα και την αύξηση της προστιθέμενης αξίας στην παραγωγή.
Με βάση τα πιο πάνω, οι προοπτικές που διαμορφώνονται για το μέλλον μπορούν να κωδικοποιηθούν ως ακολούθως:
Επειδή οι συνθήκες αλλάζουν (και θα αλλάζουν όλο και περισσότερο, όλο και ταχύτερα), τόσο μέσα στην επιχείρηση, όσο και στο εξωτερικό της περιβάλλον, μόνο ένας τρόπος είναι δυνατός και κατάλληλος για την αντιμετώπιση τους: το σωστό μάνατζμεντ. Και ευτυχώς που αυτό διδάσκεται.
Μπορούμε, ως εκ τούτου, αλλά και οφείλουμε, να δώσουμε ένα μήνυμα αισιοδοξίας για το μέλλον. Ότι και αν έλθει, ότι και αν προκύψει, εμείς οι επιχειρηματίες είμαστε έτοιμοι (και πρέπει να είμαστε έτοιμοι) για να το αντιμετωπίσουμε με επιτυχία. Γνωρίζουμε τον τρόπο, το σύστημα, τις μεθόδους λειτουργίας, πιστεύουμε στις αξίες μας, έχουμε δε τους κατάλληλους (και σωστά εκπαιδευμένους) ανθρώπους για το σκοπό αυτό.
Τις φωτογραφίες και το βίντεο της εκδήλωσης μπορεί να δει κάποιος μέσα από το διαδικτυακό κανάλι του κολεγίου ICBS (http://webtv.icbs.gr/ ).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.