Act Business Center

Act Business Center

Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012

Βασικά κείμενα για τη διδασκαλία της Γενοκτονίας

Του Βλάση Αγτζίδη
Αυτή την περίοδο έχει ξεκινήσει σε αρκετά σχολεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια να προετοιμάζονται οι εκδηλώσεις Mνήμης για τη Γενοκτονία του ποντιακού ελληνισμού, με αφορμή τη θέσπιση από το 1994 της 19ης Μαϊου, ως επίσημης Εθνικής Επετείου. Η διοργάνωση των εκδηλώσεων βασίζεται στον εθελοντισμό και επαφίεται στον πατριωτισμό και την ευαισθησία των εκπαιδευτικών. Δεν υπάρχει μια συστηματική καταγραφή των αξόνων που πρέπει να παρουσιάζονται, ούτε του εκπαιδευτικού υλικού που θα έπρεπε να χρησιμοποιηθεί.
Παράλληλα:
-διαμορφώνεται ένα αφήγημα για τη Γενοκτονία που βασίζεται στην απόσπαση της ποντιακής εμπειρίας από το πραγματικό της πλαίσιο,
-χρησιμοποιούνται λανθασμένα ιστορικά και αριθμητικά στοιχεία και
-πλαστογραφείται πολλές φορές οπτικό υλικό για να υποστηρίξει τις εκδηλώσεις, όπου στιγμιότυπα από τη Γενοκτονία των Αρμενίων ή τη σφαγή και την πυρπόληση της Σμύρνης ή τους πρόσφυγες από την Καππαδοκία και την Ανατολική Θράκη.
Δεδομένου ότι υπάρχει μεγάλη αδιαφορία από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας να οργανώσει τη συστηματοποίηση της διδασκαλίας της Γενοκτονίας και την αδυναμία του εκπαιδευμένου επιστημονικού προσωπικού του προσφυγικού ελληνισμού να διαπραγματευτεί τα ζητήματα αυτά, συντηρούνται ακόμα οι ασάφειες σε σχέση με το ιστορικό πλαίσιο, τα πληθυσμιακά μεγέθη, τους αριθμούς των θυμάτων, παρακάμπτονται και υποβαθμίζονται οι διεθνείς ερμηνείες για τη Γενοκτονία, όπως αυτή του International Association of Genocide Scholars – IAGS.
Νομίζω ότι πρέπει να υποδειχθούν κάποια βασικά κείμενα, ώστε οι εκπαιδευτικοί -καθώς και οι υπεύθυνοι που από την πλευρά των συλλόγων έχουν αναλάβει το έργο της επιμόρφωσης- να διαμορφώσουν μια ολοκληρωμένη εικόνα για το ιστορικό γεγονός.
Από τη δική μου πλευρά προτείνω κάποια κείμενά μου, δημοσιευμένα στον Τύπο και αναρτημένα στο μπλογκ, που θεωρώ ότι εισφέρουν στην κατεύθυνση της αποσαφήνισης του ιστορικού γεγονότος και της περιγραφής του πλαισίου εντός του οποίου πραγματοποιήθηκε η Γενοκτονία.
-Η εμφάνιση του τουρκικού εθνικισμού
http://kars1918.wordpress.com/2010/06/10/turkish-nationalism/
-Ποντιακό Ζήτημα και Μικρασιατική Καταστροφή
http://kars1918.wordpress.com/2009/10/18/18-10-200/
-To Oλοκαύτωμα της Ανατολής
http://kars1918.wordpress.com/2010/07/01/holocaust/
-Η γενοκτονία στο μικρασιατικό Πόντο
http://kars1918.wordpress.com/2009/01/11/11-1-2009/
-Η γενοκτονία του Ελληνισμού της Μικράς Ασίας
http://kars1918.wordpress.com/2011/08/26/asia-minor-genocide/
- Eλλάς και Μικρά Ασία: μια ανεξερεύνητη σχέση
http://kars1918.wordpress.com/2010/09/19/hellas-asia-minor/
-Για το βιβλίο του Σβολόπουλου…
http://kars1918.wordpress.com/2010/03/04/svolopoulos-2/
-Ο Ίων Δραγούμης και οι νεοελληνικές αντινομίες
http://kars1918.wordpress.com/2010/12/27/i_dragumis/
-Kεμαλισμός και νεοελληνική ιστοριογραφία
http://kars1918.wordpress.com/2009/06/09/9-6-2009/
-O αντιπροσφυγικός αναθεωρητισμός σε μέρη τρία
http://kars1918.wordpress.com/2008/12/17/plevris-nakratzas/
-Η γενοκτονία και η άρνησή της
http://kars1918.wordpress.com/2011/05/27/genocide/
-Τα ελληνικά μνημεία στην Τουρκία
http://kars1918.wordpress.com/2011/10/12/hellenic-monuments/
- Samsun’dan Srebrenitsa’ya
http://kars1918.wordpress.com/2010/11/23/samsunda-srebrenitsaya/
Επίσης, το βιβλίο μου:
Έλληνες του Πόντου. Η γενοκτονία από τον τουρκικό εθνικισμό
μπορείτε να το δείτε σε ψηφιακή μορφή στην εξής διεύθυνση:
http://www.projethomere.com/travaux/bibliotheque_homere/grecs_pont_euxin.htm

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.