Act Business Center

Act Business Center

Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2012

Ανάδειξη καλών πρακτικών στη δημόσια διοίκηση

Πρωτοβουλία για την αναζήτηση των καλών πρακτικών δημοσίων υπηρεσιών και καλών υπαλλήλων δρομολογείται από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης μέσω του Προγράμματος Διοικητική Μεταρρύθμιση. Πρωτοβουλία αναγκαία, δεδομένου ότι η έντονη δημόσια κριτική για τη παραγωγικότητα των δημοσίων υπηρεσιών ενέχει τον κίνδυνο να γίνει ισοπεδωτική και να αποθαρρύνει δημόσιους λειτουργούς και μονάδες, οι οποίες έχουν την αίσθηση του καθήκοντος.
Συνήθως αποκτούν δημοσιότητα ή διαδίδονται οι περιπτώσεις αδυναμιών των δημοσίων υπηρεσιών ή παραλείψεων δημοσίων υπαλλήλων. Αντίθετα είναι σπάνια η αναφορά σε φορείς του δημοσίου, υπηρεσίες, αλλά και υπαλλήλους, που είναι αποτελεσματικοί στην αποστολή τους και δημιουργούν υψηλότερα πρότυπα. Σε αυτό το πλαίσιο είναι πολλαπλά χρήσιμη η ανάδειξη καλών πρακτικών υπηρεσιών και μεμονωμένων δημοσίων λειτουργών, μέσα από μια διαδικασία στην οποία θα ζητείται η γνώμη και η συμμετοχή των πολιτών.
Η πρωτοβουλία για την αναζήτηση των καλών πρακτικών δημοσίων υπηρεσιών και καλών υπαλλήλων, μπορεί να αναδείξει:
• Διοικητικές Μονάδες οι οποίες ακολουθούν διαδικασίες και χρησιμοποιούν εργαλεία, κατά τρόπο που η συμβολή τους στην εξυπηρέτηση των πολιτών να είναι καλύτερη από την εντύπωση που υπάρχει για το κράτος.
• Δημόσιες Υπηρεσίες οι οποίες έχουν υψηλά standards στην εξυπηρέτηση των πολιτών, κάτι που προκύπτει από συνειδητή δουλειά των υπαλλήλων και την αίσθηση του καθήκοντος.
• Μεμονωμένους Δημόσιους Υπάλληλους, οι οποίοι συμβάλουν στη διευκόλυνση των πολιτών και στην αναβάθμιση της απόδοσης των υπηρεσιών.
Η πρωτοβουλία ανάδειξης καλών πρακτικών και καλών υπαλλήλων στη Δημόσια Διοίκηση θα συμβάλει:
• Στη συμμετοχή των πολιτών στον εντοπισμό των υπηρεσιών και των σημείων, όπου αυξάνεται η παραγωγικότητα και δημιουργούνται σχέσεις συνεργασίας με τη κοινωνία και τους πολίτες.
• Στην επιβεβαίωση ότι υπάρχουν υπηρεσίες και δημόσιοι λειτουργοί που συμβάλουν στη βελτίωση της λειτουργίας της διοίκησης.
• Στην ανάδειξη καλών πρακτικών, οι οποίες μπορούν να υιοθετηθούν και από άλλες δημόσιες υπηρεσίες.
Σχετικά με το θέμα ο Υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Ντίνος Ρόβλιας δήλωσε: «Η ισοπεδωτική απαξίωση της δημόσιας διοίκησης και των δημοσίων υπαλλήλων είναι αδικαιολόγητη και απαράδεκτη, ιδιαίτερα μάλιστα σε μια εποχή κρίσης, για την υπέρβαση της οποίας ο ρόλος της δημόσιας διοίκησης είναι καθοριστικός. Κρίσιμοι παράγοντες αλλαγής των αρνητικών δεδομένων, όπως είναι οι επενδύσεις, τα έσοδα ή η απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων εξαρτώνται, κατά μεγάλο μέρος, από το ανθρώπινο δυναμικό της δημόσιας διοίκησης. Αυτό το προσωπικό οφείλουμε να το ενθαρρύνουμε και να αναδεικνύουμε την όποια ξεχωριστή λειτουργία και αποδοτικότητά του. Υπάρχουν καλοί δημόσιοι υπάλληλοι και εξυπηρετικές δημόσιες υπηρεσίες. Μπορούμε να τους εντοπίσουμε, να τους αξιοποιήσουμε και να τους καταστήσουμε πρότυπα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.